בניית תשתית חשמל

בניית תשתית חשמל

בניית תשתית חשמל כל המידע

בחיים המודרניים הכול תלוי בחשמל. ללא חשמל אנו לא יכולים לתפקד בבית, בבתי חולים, בבתי עסקים, במפעלים ובכל מקום. החשמל מגיע לבתים באמצעות רשת מסועפת של חוטים המובילים חשמל מתחנת הכוח היישר אל הבית או אל כל מבנה אחר. בניית תשתית חשמל מחייבת תכנון קפדני, עבודה מקצועית והקפדה על כל כללי הבטיחות. אם לא נפעל בהתאם להוראות הבטיחות אנו עלולים להיות חשופים לנזקים רבים ולאסונות.

בניית תשתית חשמל בבית כמה טיפים ועצות טובות באדיבות "זריז חשמל"

בניית תשתית חשמל בבית חדש, או לאחר שיפוצים, בצורה לא נכונה עלולה לגרום לבעיות רבות הן בבנייה והן בחיי היום יום של הדיירים. כל חלל בבית דורש תכנון מיוחד ושונה בהתאם לפונקציה שהוא עומד למלא. בניית תשתית חשמל למטבח שונה מבניית תשתית חשמל לחדר הילדים ולהפך. בכל חלל חשוב לתכנן את עומס החשמל מאחר והקצאה לא נכונה של החשמל עלולה להביא לעומס יתר, לקצר את תוחלת החיים של המעגלים ואף לפגוע במכשירים החשמליים.

בעת בניית תשתית החשמל לבית חובה להקדיש תשומת לב מרובה לנושא הבטיחות. יש צורך בידע מקצועי ובניסיון כדי להתקין את כל מערכות החשמל בבית בצורה בטיחותית ומקצועית כדי למנוע, חלילה, אסונות.

בשלב הראשון בעת בניית בית חדש או לאחר שיפוצים חשוב לבנות תוכנית מקצועית שתגדיר את תשתית החשמל הכללית בבית. לעתים תוגדר התוכנית על ידי חשמלאי מומחה ולעתים בשילוב עם האדריכל או מעצב פנים.

חשוב להקפיד על נקודות חשמל במקומות הנדרשים. במטבח רצוי להתקין מספר גבוה של שקעים חשמליים כדי שיוכלו להפעיל את המכשירים החשמליים הרבים הנמצאים במטבח כמו תנור, מקרר, מדיח כלים, מיקרוגל, קומקום חשמלי ועוד מכשירי עזר שונים המשמשים לעבודת הבישול.

גם בסלון רצוי להרבות בשקעים כדי לאפשר לטלוויזיה, למנורת עמידה, למערכת החשמל הביתית ועוד לפעול. בחדרי השינה כדאי להתקין מתגי תאורה על יד המיטות.

חשוב להתקין שקעי כוח בנקודות החשמל שבהן יש מכשירים זוללי חשמל כמו מכונת כביסה, מייבש כביסה, מזגן, דוד חימום למים ועוד.

ב"חשמל זריז" עוסקים בבניית תשתית חשמל לבתים פרטיים, לבתי עסקים ולמפעלים החל משלב התכנון ועד להתקנה מתוך הקפדה מלאה על הוראות הבטיחות.